Hej hopp. Sitter på jobbet och ska få lite...

Publicerat: 2011-06-13 Kl: 23:27:16 | I kategori: Allmänt

img_6446 (MMS)

Hej hopp. Sitter på jobbet och ska få lite fika pause strax, runt 12 börjar det alltid kurra i magen! Usch vad nervös jag var inför första nattpasset igår. Jonas satt och lugnade och peppade mig i över 1 timme. Tack älskling! Gick toppen iaf och idag var jag inte ett dugg nervös. Jag mår lite konstigt i kroppen när jag jobbar natt. Har ni några bra tips på sömn och mat vid natt jobb så dela gärna med er! :) i morgon ska jag sova ut ordentligt. Mer vet jag inte. Må bäst mina fina!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag upplever att jag inte alls har någon aptit efter klockan 01.. Men drick cola o kaffe så håller du dig lite pigg iaf, och ät mycket ordentligt under dagen istället! :)

2011-06-14 @ 17:15:43
Postat av: Caroline

Jag brukade fika en massa vid nattjobb, mackor och fil är gott :) Sedan lite frukt, så du får i dig lite fruktsocker och blir pigg :)



Lycka till Anna!

2011-06-14 @ 20:20:41
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: petra

Jag jobbar också bara nätter, och jag har som regel till mig själv att ta "kvällsfika" runt elva om det finns möjlighet, sen äter jag inget förren klockan sex på morgonen alltså frukost. Drick mycket vatten, någon frukt skadar inte timmarna emellan. Kroppen mår bättre om det hålls så, annars när man är ledig kan det lätt bli att man är hungrig mitt i natten. ;) kramar

2011-06-15 @ 00:42:32
URL: http://petratyra.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag brukar fika något lätt & mättande strax före klockan 24.00, t.ex keso med frukt. Sen dricker jag endast te och vatten under natten, får så ont i magen annanars.



Är jag hungrig på morgonen tar jag lite fil innan jag ska rapportera över till dag personalen. Sen hem och sova till klockan 15.00 - 16.00. Fikar lite lätt då jag vaknar & äter sen middag mellan kl 18-19 :-)



Generellt blir det väldigt lite matintag perioderna jag jobbar natt. Men det gäller att lyssna på kroppen & göra som den säger ;-)

2011-06-15 @ 10:48:28
URL: http://sarasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback