Det här med ensamhet

Publicerat: 2011-09-08 Kl: 10:13:05 | I kategori: Allmänt



Nu ska det blir lite personligt, jag försöker mig på det, trots att det varit så mycket hat på bloggen och allt som hör därtill, men det är faktiskt min blogg, där jag ska kunna ventilera och få ur mig mina tankar.
Jag vet att jag har en gammal trogen läsare här, som heter Camilla. Min blogg IDAG är inte i närheten av vad den var för 5-6 år sedan, right? Men jag trot jag ska göra ett försök, jag mår trots allt som bäst när jag får skriva.

Jag är ledsen. Fundersam och känner mig så fruktansvärt ensam. Ensammast i hela vida världen.
Jag måste låta mig känna så, trots att jag inte vill. Jag är besviken på många olika saker, på situationer, personer och hur man kan svika så hårt.
Det var inte såhär det skulle bli. MEN nu ser min situation ut som så att jag är en ensamstående mamma, dock en stark sådan. Jag har två vackra änglar varannan vecka som jag andas för varje dag och varje sekund. Det är DOM som ger livet mening och sätter en guldkant på vardagen. Jag saknar dom varje dag!

Senast 1 oktober flyttar vi in i våran fina söta lägenhet. Jag båda längtar och gruvar mig, för då kommer allt bli svart på vitt. Men eftersom jag är en sådan som gillar att testa mig själv, så ser jag fram emot det.



Det är med delade känslor jag flyttar härifrån. Mitt hjärta vet vad det vill men min hjärna är schitsofren.
Jag är bara så innerligt själstrött på att bli sviken. Mitt hjärta pallar inte en enda knuff till.
Kanske det är bäst att packa in det i glapack och stänga dörren?


För en vecka sedan låg jkag i sängen och lät ångesten gripa tag i mig.
Magen vändes ut och in..Hela jag skakade av sorg och besvikelse..
Jag såg inget slut i all smärta..Men jag hade en ryggsäck som jag samlat erfarenheter i.
Och i den började jag söka.
Tills jag fann den, styrkan.
Tog mitt första steg, och sen ett till.
Idag springer jag.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är din förmåga att vara så pass personlig som fick mig att fastna från början, och att man läst i så himla många år. Sen är det naturligtvis svårt att vara det såhär öppet ibland särskilt när man får kritik hela tiden. Brukade också skriva "djupare" saker förut, ibland orkar man inte ge ut allt av sig själv i en blogg. Ibland tycker jag man mår bra att att bara fokusera på lätta och positiva saker i bloggen. Man ska skriva för sig själv i alla fall, det är vikigast! Det är skönt att skriva av sig ibland och få stöd, synd att det ska finnas massa rötägg. Känner ofta igen mig i saker du skriver, fast mitt liv inte alls är som ditt. Men jag läser alltid, vare sig bloggen är glad eller ledsen. :)

2011-09-08 @ 12:53:01
URL: http://www.nattstad.se/stomimilla
Postat av: Fia

Här har du en till trogen läsare, jag började läsa när ni bodde i Gävle och ni var i tagen att flytta hem igen.

Det är tråkigt att folk anser sig ha rätten att spotta ut vad som helst bara för att ditt liv på ett sätt blivit offentligt iom bloggen... Det är ju ditt val att vara privat och jag tycker att man har all rätt att vara privat även i ett öppet forum...

Det är bra att du gör det DU själv känner är rätt, för det är väl ändå det enda sättet att leva sitt liv!

2011-09-08 @ 14:17:31
URL: http://fialiljas.wordpress.com
Postat av: therese mamma till mina små

Jag är oxå en trogen läsare. Du är en fantastisk människa det ska du veta... Du gör det så bra, men förstå det är tungt... Ta hand om dig så ses vi till veckan...

2011-09-08 @ 20:03:11
Postat av: Anonym

ja ibland kan de vara härligt att vara öppen och få ut sina känslor å skriva ut dem!, man brukar må bättre då!:) ja håller verkligen med Therese i

hennes kommmentar

Att du är verkligen världens snällaste, fantastiska, omtänksammaste människa som finns och man kan alltid prata med dig å lita på dig Anna, du är jätte stark, kämpa på fast ditt liv är som de är just nu, allt kommer att lösa sig, gör de alltid! finns ALLTID här för dig!:) du klarar de! du har ju ALLTID barnen!:):) kram / Moa

2011-09-12 @ 00:23:29
Postat av: Emma

Du är otrolig Anna!

Big hug..

2011-09-13 @ 12:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback