Gammalt inlägg

Publicerat: 2011-11-07 Kl: 16:01:24 | I kategori: Allmänt

 

 

Som verkligen får mig att uppskatta vardagen.

 

 


otten är inte lätt.
resan är lång och smärtsam och går inte galant, hur väl man än önskar.


Smärtan är för hög. Hatet är för högt, självföraktet är för stort.
Jag har inte lärt mig älska mig själv förren nu, när jag är 24.
Och har när jag ser i backspegeln varit utsatt för våld och smärtan i alltför
många år.
Alldeles för många år för någon så ung.


Många frågar mig,
- Va är det sant? Har DU varit med om det?
Och svaret är inte bättre än JA. Jag var varit den slagpåsen. Jag har varit den sophögen som man sparkar på.
Ja, jag har varit den smutsiga trasan. MEN jag har inte låtit den smärtan ta mitt väsen, mitt jag..

Den smärtan har visst, den har satt sina spår.

Jag kan inte stå med en ensam person i en entre.
Jag kan inte se verktyg fara runt i ett garage.
Jag kan inte ens vara på en fest där någon slänger en glasflaska.
Jag kan inte se någon bråka häftigt och
jag kan inte se någon spring emot mig snabbt, ens på skoj.

Jag kan inte svara på "Dolt Nummer" på telefonen
Jag ryser när jag ser PickUps
Jag kan inte tänka mig att bo på Alnö, för där har helvetet utspelats.


Listan kan göras lång.

MEN

Jag är en stark kvinna.
Jag kan IDAG bestiga berg. Jag kan föda mitt barn. Jag kan dansa.
Jag kan andas och le. Jag kan älska och hata. Jag är en stark individ som älskar livet.
Jag trodde aldrig att livet kunde smaka så sött och gott.


Jag älskar att vakna, varje morgon.



Ge fan aldrig upp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh så synd om dig, stackars stackars dig!!



Hej jag vill ha bekräftelse tyck synd om mig :)



Det är dem som varit utsatt på riktigt, som inte skyltar om det.

2011-11-09 @ 16:25:37
Postat av: Tove

Hej Anna! Kul att "se" dig igen ;) Jag har tänkt skriva ett bra tag men nu så=)Har smygläst lite här i din blogg och vet inte riktigt vad du har varit med om men du verkar vara en stark tjej!Du har många kloka ord! Kämpa på :) Jag har själv haft det väldigt jobbigt dom senaste åren och försöker acceptera mitt jag och allt som händer runt omkring mig men det är inte alltid lätt. Viktigaste är att man försöker så gott man kan :) Ta hand om dig så länge :) Kramar!

2011-11-14 @ 17:49:34
URL: http://freedom2love.blogg.se/
Postat av: viktoria

Sänder en kämparkram till dig och hoppas allt blir bättre! :)

Såg att du också var en sundsvallare, kul!



Ta hand om dig!

2011-11-20 @ 18:08:01
URL: http://enlivsblandning.blogg.se/
Postat av: My

Starkt av dig att skriva om det. Du är bra som du är tjejen!

2011-12-20 @ 11:13:02
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback