May 02

Publicerat: 2011-05-02 Kl: 11:09:00 | I kategori: Allmänt



Herregud, för mig är Maj en sommarmånad? Gud så underbart. Den iskalla vintern är ett minne blott och på fossingarna har jag söta ballerinaskor eller fräscha sommarpjucks. Denna årstid älskar jag, Våren och försommaren, då har man allt det vackra och underbara framör sig.

Har jobbat hela helgen så jag har inte haft barnen så just nu saknar jag dom otroligt mycket. Som tur är får jag bilder av R lite titt som tätt på dom underbara små liven som får mig att orka.
Dagen igår var lite kaos i min kropp, jobbade 07-15, vaknade halv 7 och hade ställt klockan en timme fel, så utan frukost eller kaffe fick jag KASTA mig på cyckeln till jobbet. Hela dagen blir fel när man får en sådan start på dagen. Så jag kastade mig i sängen så fort jag kom hem med min migrän och sov 1½ timme.
Sen bestämdes det att vi skulle på Bio med 2 vänner till Jonas, vi såg Thor. Och den var varken bra eller okej för mitt huvud, SATAN vilka ljudeffekter. Jag fick sitta och hålla för öronen hela filmen.

Nåja.

Idag jobbar jag 21:00-07:00. Så idag tänkte jag passa på att rensa och plocka här hemma. Tömma garderoben, plocka undan höst och vinterkläder, lägga i en låda och ställa i förrådet. Ta bort alla vinterskor (som jag inte hunnit) och göra plats för dom somriga. Sen ska jag på utvecklingssamtal på Willes dagis kl 15:30-16:00.
Och efter det tänkte jag försöka sova en stund innan det ä'r dags för att jobba natt..




Jag kan säga som så iaf, att jag har funnit himlen på jorden, när vi pratar arbetsplats.
Jag älskar Neo. På alla sätt. Arbetet dom utför, räddar små liv. Och människorna som jobbar där.
Åh som jag kommer sakna stället nu när praktiken tar slut. Men jag hoppas på att återvända, på ett eller annat sätt! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback