Att falla igenom, och vägen upp.

Publicerat: 2011-07-18 Kl: 19:50:47 | I kategori: Allmänt



Jag har en jobbig period nu, en fruktansvärt jobbig period MED mig själv. Jag vet inte vad jag vill. Hur jag vill eller när jag vill. Ena stunden vill jag gråta och vara 5 år igen, men vem försöker jag lura? Så funkar det inte. Men även om man är mamma,dotter,sambo så är man fortfarande människa, och man måste få falla igenom ibland.

Jag är så förbaskat less på alla lattedrickar-morsor som leker perfekta-mamman.
Ingen är perfekt. Alla har sina problem. Jag har många, men sen står jag för det också. Jag är ung mamma, med två helt fantastiska barn, men lever i en separerad familj. Men hellre en lycklig separerad familj än en trasig svenssonfamilj. Det går att laga det trasiga, men inte att få det döda att leva.


Ville bara få ur mig lite.

sign out.
Kommentarer
Postat av: Caroline Hessel

Hej Anna! Jag läser fortfarande din blogg o måste säga att jag tycker det är så skönt att du är så ärlig i bloggen, både med det glada o det som inte känns lika bra. Det är lika för de flesta även fast många vill framstå som "dygnet runt lyckliga" vilket är omöjligt att vara! jag kan också bli otroligt less på "latte-morsor", jag förstår vad du menar. Hoppas att allt löser sig, vad det nu är. Kämpa på!

2011-07-18 @ 20:17:23
Postat av: petra

tycker du gör det bra anna som kämpar på, här om dagen då jag träffade dig på polisstationen såg du glad men endå så ledsen ut, jag hoppas det löser sig med det du kämpar med! jag håller med dig jag har varit i samma situation, inget är en dans på rosor, alla som utåt visar sig lycklig det är en helt annan sak i verkligheten! stå på dig!! kram Petra ;)

2011-07-18 @ 21:09:14
URL: http://petratyra.blogg.se/
Postat av: madde

Håller med dig, man blir less på dom lattedrickar-morsor ;)

Hoppas allt är bra med dig och barnen :)

kramar

2011-07-18 @ 21:17:37
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fy fan vad SANT :) Du är en bra människa Anna!

2011-07-18 @ 21:31:19
Postat av: Emma

Men sen så kan man undra med dessa "perfekta" mammor som framställer allt som guld hur det blir om man skrapar lite på ytan. Många vill nog framställa sig själv som lite bättre och lite lyckligare än alla andra. Fast om jag ska ta mig själv som exempel så är jag inte lika ärlig/öppen som du på min blogg. Jag skriver aldrig om när jag och sambon tjafsar (för det gör vi, det gör alla!), jag skriver inte om när jag är skit less och bara vill lägga mig ner och ge upp. Men det är medvetet val jag har gjort, tror inte att jag skulle må bra av att lägga ut mer privata tankar. Fast jag respekterar dom som vill göra det. Men Anna du är en bra mamma, den bästa som dina barn kunde få. Låt aldrig någon annan säga något annat! Kram

2011-07-18 @ 22:45:32
URL: http://emmaasp.blogg.se/
Postat av: linda

du är en kämpe....och för att få lyckliga barn måste man vara lycklig själv .... kämpa på kramis linda

2011-07-19 @ 13:45:12
URL: http://frupetterssos.blogg.se/
Postat av: ida och lova

Du är stark Anna som faller igenom och kommer tillbaka igen! Styrkekramar till dig! Kram

2011-07-19 @ 19:16:46
Postat av: Cattis

du har så rätt så! Just nu har jag också en period jag bara vill vara 5 år och gråta.. Jag känner mig helt utbränd och trött...

2011-07-19 @ 19:38:28
URL: http://cattisenwiklund.blogg.se/
Postat av: Jennie & Grodan

Det kommer bättre & sämre dagar. Gråtdagarna är hemska men kämpa på & du ska veta att du ger mkt gott till människorna runt om dig! Du har iaf hjälpt mig med många tankar & det UPPSKATTAS.

2011-07-22 @ 11:07:29
URL: http://jenniesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback